Srdce - 11 potravín, vďaka ktorým bude Vaše srdce zdravé

Pridané: 05.10.2019

Čo je potrebné urobiť, aby srdce, ktoré plní jednu z najdôležitejších funkcií v tele, zostalo zdravé po dlhú dobu? Teraz vám ukážeme, aké potraviny by ste mali konzumovať v kombinácii s pravidelným cvičením, aby ste tento najvýznamnejší a najaktívnejší sval udržali zdravý vo svojej hrudi po dlhé roky.


Tu je 11 najlepších potravín pre Vaše srdce:


1. Koenzým Q-10


Koenzým Q-10 je nevyhnutnou živinou pre zdravie srdca a primárnym prostriedkom na jeho ochranu. Každý deň si vezmite napr. 100 mg koenzýmu Q-10 vo forme výživového doplnku. Môžete dokonca užívať väčšie množstvo doplnkov založených na jeho základe. V prípade potreby sa poraďte so svojím lekárom. 


2. Horčík


Horčík je jedným z najdôležitejších a najčastejšie konzumovaných minerálov. Pomáha predchádzať infarktu myokardu a reguluje vysoký krvný tlak (hypertenziu). Okrem toho má aj ďalšie pozitívne účinky. Ak máte slabé svaly, kosti alebo zuby, znamená to, že konzumujete malé množstvo uvedeného minerálu. Odhaduje sa, že takmer 90% populácie trpí nedostatkom horčíka.


3. Selén


Selén je nevyhnutný pre prirodzenú produkciu koenzýmu Q-10 v tele a zároveň napomáha jeho vstrebávaniu. Chráni srdce tým, že bráni tvorbe krvných zrazenín a tým znižuje riziko infarktu a mozgovej príhody. Na úkor LDL cholesterolu zvyšuje hladinu HDL cholesterolu v krvi, ktorý je prospešný pre zdravie srdca a krvných ciev. Priaznivé účinky selénu na kardiovaskulárny systém sú dôležité najmä pre fajčiarov alebo tých, ktorí trpia infarktom alebo mozgovou príhodou, ale rovnako sú prínosom pre každého v rámci denného príjmu dostatočného množstva vitamínov alebo minerálov.


4. Vitamín D3


Už bolo publikovaných množstvo výskumných prác, ktoré poukazujú na dôležitosť vitamínu D. S jeho pomocou je možné vyliečiť veľa chorôb v relatívne krátkom čase. Rovnako tak aj zdravie srdca. Normalizuje krvný tlak, zlepšuje citlivosť na inzulín a celkovo znižuje riziko srdcových chorôb.


5. Jód


V roku 1933 uskutočnila Dr. Kenneth Turnerová z Harvardskej lekárskej fakulty sériu pokusov na králikoch, ktoré preukázali, že jód môže zabrániť ateroskleróze u králikov, aj keď sú kŕmené veľmi nezdravou potravou. To samozrejme neznamená jesť nezdravé jedlá a množstvo jódu a spoliehať sa na to, že sa tým všetko vyrieši ... Znamená to jednoducho, že potraviny obsahujúce jód môžu pomôcť v prípade, ak sa problém vyskytne. Najlepšie je jesť kvalitné jedlá. Jód je zároveň aj nevyhnutným kofaktorom selénu.


6. Cesnak


Mnohé štúdie ukázali, že strúčiky cesnaku denne bránia tvorbe zlého cholesterolu (LDL) a zvyšujú hladinu dobrého (HDL) cholesterolu. Iné štúdie zase poukazujú na to, že cesnak pomáha normalizovať krvný tlak a stimuluje krvný obeh. Preto ho veľa ľudí konzumuje. Ak však máte problém konzumovať ho v prírodnej, surovej forme, zadovážte si kapsule s obsahom cesnakového oleja. Bohužiaľ v upravenej podobe, získanej varením alebo dusením nemá taký účinok.


7. Vitamín C


Vitamín C patrí medzi najdôležitejšie živiny pre naše zdravie. Najlepšie je užívať denne 500 - 2000 mg tohto vitamínu v závislosti od vašich potrieb a stavby tela. Samozrejme, môžete urobiť toho oveľa viac a sami sa rozhodnúť, aké množstvo je pre vás ideálne. Vitamín C zlepšuje stav stien krvných ciev, je užitočný pri kardiovaskulárnych ochoreniach, čo môže viesť k zastaveniu progresie cievnych lézií a dokonca k prirodzenej regresii. Jeho nepretržitá aplikácia poskytuje pozoruhodné zlepšenie. Významnú úlohu zohráva aj pri krvnom tlaku. Užívajte ho každý deň!


8. Vitamín B


Vitamíny komplexu B sú nevyhnutné pre energetický metabolizmus. Nedávny výskum potvrdzuje, že vyvážená strava a každodenné dopĺňanie vitamínu B môžu okrem iného pomôcť predchádzať srdcovým chorobám, demencii a depresii.


9. Kakao


Nielen chutné, ale taktiež zdravé. Môžeme sem zahrnúť aj kvalitnú čokoládu. Nakupujte tmavú čokoládu s obsahom najmenej 70% kakaa a pravidelne zjedzte niekoľko kociek. Kakao obsahuje flavóny, ktoré zlepšujú funkciu krvných ciev. Prírodný a lahodný spôsob, ako udržať vaše srdce zdravé.


10. Kajenské korenie


Nazýva sa tiež kráľom bylín, pretože obsahuje najsilnejšie látky, ktoré sú zároveň šetrné k srdcu. Posilňuje a stimuluje srdce, vyrovnáva krvný tlak, zlepšuje krvný obeh a upokojuje nadmerný srdcový tep. Odporúča sa začať s menším množstvom, pretože je to veľmi silná látka a potom postupne môžete dávku zvyšovať.


11. Hloh


Hloh je veľmi bohatý na flavonoidy, ktoré chránia kapiláry pred škodlivým účinkom voľných radikálov. Normalizuje krvný tlak, znižuje hladinu cholesterolu a tukov v pečeni. Znižuje pravdepodobnosť srdcovej arytmie, aterosklerózy, krvných zrazenín a vysokého krvného tlaku. Musí sa konzumovať dlhšie, aby sa prejavili jeho pozitívne účinky.


Samozrejme okrem vyššie uvedených, existuje veľa ďalších potravín, ktoré prispievajú k zdraviu srdca, teraz sme sa zaoberali iba niektorými skutočne dôležitými. Vezmite si tieto výživové tipy k srdcu, pravidelne cvičte a uvidíte, že srdcové choroby sa vám budú zďaleka vyhýbať.


Zdroj: vitaking.hu


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár

Info Dodanie tovaru Všeobecné podmienky Kontakt

ZAMORE s.r.o.
Štefánikova 487/36
985 54 Lovinobaňa

tel.: +421 905 746 834
email: info@zamore.eu

Copyright 2014 - 2019 © Vitaking Slovakia