Problémy s učením u detí? Ktoré živiny môžu pomôcť?

Pridané: 09.09.2019

V súčasnosti stále viac rodičov bojuje s problémami učenia a správania sa detí predškolského veku. Výsledkom je to, že mnohé deti zaostávajú v učení, nedokážu držať krok so svojimi rovesníkmi, čo môže viesť k ďalším problémom. Pritom problémy s koncentráciou a učením sa dajú zvládnuť ľahko, s minimálnou starostlivosťou a dokonca bez liekov. Aké živiny pomáhajú deťom? V našom prostredí je veľa potravín, ktoré sú obzvlášť dôležité pre správne fungovanie mozgu a nervového systému a pomáhajú deťom s poruchami učenia.

 

Ak chcete mať múdre dieťa alebo vnúča, doprajte mu dostatok živín pre jeho mozog. Vývoj mozgu u detí do veľkej miery závisí práve od príjmu niektorých životne dôležitých živín.

 

Deti, ktoré ich však neprijímajú v dostatočnom množstve, majú nižšiu mozgovú silu, nižší inteligenčný kvocient (IQ) a môžu sa u nich vyvinúť problémy s učením a problémy s komunikáciou.

 

Živinou číslo jedna pri ťažkostiach s učením sú omega-3 mastné kyseliny


Omega-3 je pre deti užitočnou výživou, pretože jedným z najdôležitejších účinkov je zlepšenie fungovania oblastí mozgu zodpovedných za myslenie a intelektuálne schopnosti, čím sa eliminujú problémy s učením.

 

Existuje niekoľko typov omega-3 mastných kyselín, z ktorých najdôležitejšia je DHA, pretože tvorí približne 30 % ľudského mozgu. Táto mastná kyselina zohráva zásadnú úlohu v komunikačných procesoch medzi nervovými bunkami v mozgu. Inteligencia a kognitívne schopnosti sú založené práve na tejto komunikácii. Príjem omega-3 je obzvlášť dôležitý u detí do 14 rokov, kedy sa ich mozog vyvíja v maximálnej miere. 

 

Dobré a zlé zdroje DHA


DHA potrebná pre vývoj nervového systému a mozgu musí byť konzumovaná matkou a odovzdaná plodu alebo dojčaťu. Najužitočnejšou formou je živočíšny tuk, a to najmä z rýb ako losos, sardinky a tuniak, ale skvelým zdrojom DHA sú všetky studenovodné ryby. Červené mäso a vajcia obsahujú mastné kyseliny DHA v menšej miere.

 

Vitamín B


Okrem omega-3 mastných kyselín by ste mali hľadať aj vitamínové doplnky výživy s obsahom vitamínu B. Členovia skupiny B vitamínov majú mimoriadne pozitívny vplyv (nielen u detí) na funkciu mozgu. Ľuďom s vysokou mierou duševnej námahy alebo poruchami učenia sa odporúča konzumovať predovšetkým vitamín B1. Medzi prírodné zdroje tohto vitamínu zaraďujeme napr. chudé bravčové mäso (obsahuje najväčšie množstvo tiamínu), celozrnné produkty a olejnaté semená.

 

Vďaka vyššie uvedeným potravinám môžu deti ľahko získať potrebné množstvo uvedeného vitamínu. Konzumáciou hrsti orechov, mandlí alebo lieskových orechov denne môžete získať správne množstvo vitamínu B1. Ak to nie je možné, mali by ste si zvoliť komplexný detský vitamín obsahujúci tiamín (vitamín B1), aby sa vyriešili problémy s učením.

 

Zdroj: vitaking.hu


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár

Info Dodanie tovaru Všeobecné podmienky Kontakt

ZAMORE s.r.o.
Štefánikova 487/36
985 54 Lovinobaňa

tel.: +421 905 746 834
email: info@zamore.eu

Copyright 2014 - 2019 © Vitaking Slovakia