Minerál, ktorý potrebuje každý

Pridané: 09.11.2019

Vedci ho nazývajú najdôležitejším minerálom, pričom 80% modernej spoločnosti trpí jeho deficitom. Zahŕňa viac ako 300 známych metabolických procesov. Napriek tomu zdravotníci a lekári podceňujú jeho význam.


To je horčík!


V súčasnosti je veľká pozornosť venovaná vývoju kvalitnejších vitamínov a účinnejších antioxidantov, ale dodnes úplne ignorujeme jeden základný fakt: bez minerálov nemôžeme existovať. Dalo by sa povedať, že minerály sú podstatnejšie ako vitamíny.


Horčík bez vitamínu D?


Zaujímavou skutočnosťou je to, že naše telo napríklad môže vytvárať vitamín D, keď je vystavené slnečnému žiareniu, ale iba vtedy, keď je v bunkách dostatok horčíka. V neprítomnosti horčíka sa produkcia vitamínu D zastaví. Obsah horčíka v našej strave je takmer zanedbateľný, čiastočne kvôli skutočnosti, že pôda je veľmi chudobná na horčík a čiastočne preto, že spracovávanie potravín nie je šetrné voči tomuto prvku. Nehovoriac o tom, že potraviny s vysokým obsahom horčíka sa nekonzumujú vo významných množstvách  (tekvica, tekvicové semienka, para orechy, mandle, spirulina, kešu orechy, ovsené otruby, špenát …).


Kedy by som ho mal začať užívať?


Pokiaľ nie ste úplne zdraví, ak trpíte chronickým ochorením alebo máte kardiovaskulárne problémy, problémy s pľúcami a prieduškami, bolesti svalov, svalové kŕče, občasné poruchy spánku, nervozitu, hypertenziu, cukrovku, osteoporózu alebo chronickú únavu, potom by bolo veľmi užitočné začať reálne uvažovať nad doplnkami s obsahom horčíka. Horčík môže úspešne pomôcť s takýmito alebo podobnými problémami. Pokiaľ niektorý z týchto príznakov nie je zmiernený zvýšenou suplementáciou, resp. príjmom horčíka, nemusíte sa obávať predávkovania. Skutočnosť, že horčík sa podieľa na mnohých metabolických procesoch jasne ukazuje, že nie je na škodu, ak je v našej potrave prítomný vo väčšej miere, ako je odporúčané minimum.


Akú formu horčíka by ste si mali vybrať?


Ak vám nie je diagnostikovaná deficiencia, t.j. nedostatok vápnika, je lepšie nedopĺňať do organizmu vápnik spolu s horčíkom, ale konzumovať iba samostatne horčík. Vápnik sa v našej kultúre konzumuje často a zbytočne vo veľkých množstvách. Nadbytok vápnika sa nemôže absorbovať do kostí, čo môže mať za následok stvrdnutie tepien.


Horčík pomáha kostiam spracovávať vápnik a vitamín K2 napomáha prenosu vápniku z krvného obehu do kostí.


Citran horečnatý sa tvorí kombináciou horčíka a kyseliny citrónovej. Vyznačuje sa dobrou absorpciou a v tele zostáva dlhšie ako akákoľvek iná forma horčíka. Upokojuje a uvoľňuje svaly a preto ho mnoho ľudí užíva pred spaním, aby mohli lepšie spať.


Koľko horčíka?


Dobrá kombinácia je 100 mg citranu horečnatého doplneného o 1000 - 2000 I.U. vitamínu D a 90 mikrogramov vitamínu K2.


Ak vám lekár diagnostikuje dlhotrvajúci závažný nedostatok horčíka alebo pokiaľ vaša strava má nízky obsah horčíka, môžete ho užívať trikrát denne po dobu jedného alebo dvoch mesiacov. Potom jedna denná dávka spolu s jedlom môže byť skvelým doplnkom vašej každodennej stravy.


Zdroj: vitaking.hu


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár

Info Dodanie tovaru Všeobecné podmienky Kontakt

ZAMORE s.r.o.
Štefánikova 487/36
985 54 Lovinobaňa

tel.: +421 905 746 834
email: info@zamore.eu

Copyright 2014 - 2019 © Vitaking Slovakia